2024.03.19.
PEPSI SZIGET

AJÁNLATAINK

1>Fejezetek egy sajtótájékoztatóból.

2>New York Budapestre költözik.

3>Programok és színpadok

4>Térkép (több fajta)

5> 0727: A sziget Bejárása
Már 26-án este kimotoroztam és körülnéztem milyen állapotok uralkodnak? Mivel az előzőnapi esőzések után még nem száradt fel a talaj igen agyagos kerékkel távoztam. Másnap Gerendai Karcsi vezette körbe az újságírókat: A fontos változások : a Wanted és a BAHIA színpad helyet cserélt, a Cökszpön sátorkert a parkolóhoz közelebb került, a Metal Hammer sátor az eddig szeméttelep néven elhíresült helyen kapott terepet, a nagyszínpadot 100 méterrel nyugatabra helyezték (Óbuda felé), a nagyszínpad előtt kersztbe középen - a keverő állástól a színpadig - kordon lesz felállítva amin csak a keverőt megkerülve lehet átmenni a túloldalra.Idén a sátortábor hártaköltözik a világzenei színpad közelébe. ...mialatt ez lezajlott a Blood sweat and tears is lemondta a koncertjét.Igy kérdéses még ki lép fel szombat este 6 tól...

6> 0731: Beköltözés...
Tumultózus jelenetekkel tarkítva, este hatkor elkezdték beengedni a sátorverő közönséget a hajógyári szigetre.A HÉV túlterheltségére jellemző, hogy a Filatorigátnál 15 cm-t emelkedik a kocsitest a leszálló utasok miatt.Érdekes módon a csomagokra rakható lopásgátlót alig-alig vette igénybe valaki.A nagyszínpad előtti "parkettázás" is ma éjjelére vagy holnap délelöttre marad.A kereskedők ma még nem nyitottak ki,alig néhány helyen lehetett frissítőt magunkhoz venni.Képeink készültek holnap délelőttől megtekinthetőek a sziget.szorfdeszka.hu oldalon.

7> 0801: Nyitónap
Igen korán (12-körül) kiérve tapasztalhattam, hogy a honvédségből ismert "méhsejt" technológiával parkettázták a nagyszínpad előtti területet. 3 óra után megkezdődött a nagyszínpad programja. The King(4) -et követően a Fresh Fabrik(5) zúzott a színpadon. A New Model Army(2) valahogy nem nyerte meg a tetszésemet .A Tankcsapdával(3) kicsit elszállt a ló, az H-Blockx(3) pedig majdhogynem dobos nélkül kellett hogy játsszon (hamar abba is hagyták). Más helyek: Durex Táncdalfesztivál - Zalatnay Cini (4-playback) és Siemens Pop -Somló Tamás és barátai (5) Lássuk a napi legeket - Legnagyobb táv két színpad között: Világzenétől legyalogolni a Metálhoz. Legjobb ár: Egységáras üdítők (fél liter szénsavas - 170 Ft fél liter ásványvíz - 120 Ft). Legpozitívabb hozzáállás: Zalatnai Cini koncertje. És végül a nap Taplósága díj: Sokáig versenyben volt érte a Tankcsapda (Csak 1 szám alatt lehet fotózni), de végül a WANTED színpad rendezője nyerte díjat, aki éjjelre kitiltotta a fotósokat.

...lehet, hogy hülye vagyok, de többet vártam ...
Tankcsapda - egy név, amely már fogalomnak számít a Szigeten. Úgy is mondhatnánk, hogy ha Sziget van, akkor ott van a Tankcsapda is. Nagy várakozással indultam neki a koncertnek, és sajnos csalódnom kellett benne. Hiába, már a Tankcsapda sem a régi. A jól megszokott pörgős bulira vártam, a húzós számokra, s amit kaptunk... A közönség nagyon be volt indulva (a mellettem álló spanyol kiscsaj úgy ráugrott a lábamra, hogy ... jutott eszembe számtalan ...), és ezt Lukács nagyon jól ki használhatta volna, hogy kicsit élvezetesebbé tegye a műsort. Nekem úgy tünt, mintha baromira nem is érdekelné őket, hogy hogyan játszanak. Na ne értsetek félre, nem a hangzásra gondolok. Arról van szó, hogy baromira kiakadtam azokon a pár perces szüneteken, amit a számok között tartottak. (A dalok közt tartott "kiselőadások"-ról már nem is beszélve.) Az időben 1,5 órás koncerten elhangzott kb 15 dal. Akárhogy is erőltetem a memóriámat, nem tudok visszaemlékezni 6 - 7 perces számokra. Még ha hozzátesszük azt is, hogy a koncerteken nem teljesen ugyanúgy kapjuk vissza a számokat, ahogy azt a cd-ről megismertük (Lukács - aki valahogy nem igazán akarta a magas hangokat kiénekelni, és a már megszokott dallamokat is kicsit megcifrázta). Borzasztóan elszomorított, hogy nem a jól bevált pörgős nótákat játszották, hanem a lehető "legunalmasabb" számokat. Amikor véletlenül becsúszott egy bulisabb dal, Lukács megjegyezte, hogy jöjjön egy pár "lassabb" szám. Azt hittem falnak megyek. Szóval el voltam keseredve. De nagyon. Kevés volt... és az is milyen...

8> 0802: második nap (bal-esetek)
Eltekintve attól, hogy milyen balszerencsésen fejeztem be, egy többé-kevésbé a várakozásnak megfelelő napot tudhatunk magunk mögött. Kezdésnek egyből Mambo Kurt és a Guitar Babes (5)hozta lázba a német rajongókat. Ezután a Kárpát medence kult zenekara a Republic(4) adta elő műsorát. 18 órakor a belga K"s Choice(5*) lépett színpadra. Meglehetősen barátságos és pozitív töltésű műsoruk a rock-fesziválok aranykorát juttatta eszembe. Ezután újabb kultusszá vált zenekar a Kispál és a Borz(3) adta elő a hangos-ugrálós koncertet - mindaddig, amíg egy áramszünet totál unpluggeddé változtatta az előadást. A visszakapcsolás után - jó egyórás késéssel - az este úgynevezett sztárja a HIM lépett fel. Énekesük sajátos ötvözete Jim Morrison-nak Mick Jagger-nek Robert Smith-nek és a Holló c. filmből Brandon Lee-nek.Persze ízlések és pofonok különbözhetnek...nekem akkor sem nyerte meg a tetszésemet.A rövidre szabott műsoruk után felkerekedtem a kisszínpadokat körbejárni. A popszínpadon a United (4) a Blues-on Ferenczy György(5) majd rövid partysátor kitérő után (bár ne mentem volna oda), újra a popszínpadon Roy és Ádám (4).

Napi legek:
Legjobb fej - Mambo Kurt
Legjobb koncert - K"s Choice
Legváratlanabb helyzet - Áramszünet a nagyszínpadon.
Legúnalmasabb koncert - Republic
Legnagyobb bukás - a szerző hazafelé motorral(azóta is sántítva)

9> 0803: péntek (3-ik nap)
Tehát akkor nézzük, mi is történt ? 15 óra után pár perccel a Bombfunk MC"s indította a programot. A várakozásokkal ellentétben nagyon jól szóltak és lendületes műsort adtak elő. Ezután Menyhárt Jenő Európa kiadó utáni zenekara a Bioneers Brave New World Orchestra lépett a nagyszínpadra, megjegyzésem hogy a Világzenei Nagy Színpadon Inkább lett volna helyük. A kővetkező a Noir Desir nevü francia zenekar volt tipikus fesztivál-rockkal ,ami közepes sikert aratott a látogatók közében. Ezután a programot tekintve Ganxsta Zolee és a Kartell jött, de ekkor a Honvéd-üdülőben berendezett sajtótájékoztató sátorhoz indultam (igen lassan, fájó lábbal).
A Run DMC - a nagy sztároktól megszokottan - háromnegyed órás késéssel érkezett a 10 perces tájékozatóra, ahol többek között azt is elmondták, hogy ellenzői a Napsternek és egyéb zenei megosztó hálózatoknak. Zolee-ék koncertjének legvégére értem vissza, majd negyedórás tülekedés után a nap utolsó fellépőjének IGEN RÖVIDRE SZABOTT!!!koncertjét tekintettem meg. A kurtán-furcsán befejezett előadás után a popszínpadon Venus, majd a Wantedon Pityinger DOPEMAN Laci koncertjén jártunk még kameráinkkal.

Nézzük a napi legeket :
Legrövidebb koncert - RUN DMC
Legnagyobb meleg - Délután háromkor árnyék hiányában.
Legjobb hangosítás : Nagyszínpad Bobmbfunk MC"s
Legjobbfej zenekar : Bombfunk MC"s (bárkvel fotózkodtak)

10> 0804: szabadon választott szombat
Zenzile(4) hangos de nyugis dub-jára érkeztem ki...de pár perc fotózás után a nap eseményére kellett indulnom...15:30-kor még üresen tátongott a táncdalfesztivál sátor, csak a VLADIVOSTOK UNIVERSITY feliratú kerékpárokkal 60-as évekbeli ruhákban tetszelgett néhány emberke.10 perc múlva a sátor elkezdett megtelni, és ekkor megjelent a mester személyesen, hogy kiosszon néhány autógrammot. Beni bácsi ez alkalommal fiát is elhozta magával, aki a lapok szétosztásában segített neki. Négykor a tomboló közönség hangos Uhrin Benedek(5) kiáltásokkal a Carmina Burana hangjai mellett színpadra hívta az idős előadót. Az első félórás blokkban régebbi nagysikerű számaiból adott elő egy csokrot majd, rövid szünet után - mivel a sátor szellőztetése a nullához közelített, viszont a páratartalom meghaladta a 100%-ot és a hőmérséklet is 40 C fok felett járt - a legújabb lemezéről adott elő néhány dalt. Ezután (rövid kitérő egy volt kollegával) a napi Capoeira edzést néztem meg az Afrika színpad előtt.(A Capoeira egy brazil táncos-harcos küzdősport igen látványos föld-levegő elemekkel és szambával vegyítve). A hat órára hirdetett Morcheeba sajtótájékoztató természetesen késve kezdődött, így sikeresen maradtam le a Fun-Da-Mental(4) koncertjéről. A Sziámi(3) alatt elfogyasztott vacsora után nagy érdeklődéssel (és vaku nélkül) kezdtem a Morcheeba(3) fotózásába. Mivel a második szám után abba kellet hagyni, kivonultam a közönség soraiból nézni az előadást. Sajnos annyira nem nyerte el a tetszésemet, így inkább leültem egy padhoz, és egy kicsit elaludtam. Persze a legvégére hagyott - egy bizonyos bank reklámjából ismert - Rome wasn"t build in a day -re már felébredtem és az éjszakai túrához vételeztem magamhoz folyadékot. Először is a Bahia-hoz mentem "Vidámpark"-ba(4) majd a SMP színpadnál töltöttem az est hátralévő részét. Előbb a Pál utcai fiúk(5) sátrat megtöltő happeningjét majd a Heaven Street Seven(5*) teltházas "Cukor" búcsúztató (Németh Robi szavaival élve) büntetőprogramját élvezhettem végig. Majd rövid szünet és némi folyadékcsere után a feledés homályából ismét előkerült Perfect Name(5) néhány számát meghallgatva indultam haza.

Mi is jön most? Ja igen...
Legtöbb folyadék - 3 liter ásványvíz és 2 liter ICE TEA
Legnagyobb csalódás - Morcheeba vaku nélkül
A nap koncertje - Heaven Street Seven (elfogult a szerző)

11> 0805: A Finnek már a spájzban vannak!
5 nap alatt már a harmadik finn zenekar lépett fel vasárnap a nagyszínpadon. Mindközül legjobban a Leningrád Cowboys(5) tetszett eredeti ötletekkel és feldolgozás számokkal. Az elhíresült film, a Leningrád Cowboys menni amerika betétdalain kívül Metallica, Rammstein, Ozzy és egyéb rock klasszikusokat is játszottak. Ezután a Pa-Dö-Dö(3 - ez egy vicc) adott egyórás esztrádot, érdekes megjegyezni hogy egy lány hallássérülteknek jelelte végig a koncertet. Majd 6 órakor a nap koncertje kezdődött. A Freestylers(5*) drumandbass-e teljesen átmozgatta a tömeget. Ezúttal az újabb dalaikból adtak ízelítőt és a régebbieket inkább hanyagolták. Épp hogy vége lett máris rohantam a Faithless sajtótájékoztatóra. Sajnos a háttérzajok miatt alig lehetett Sister Bliss hangját hallani. Ezáltal lemaradtam a magyar Houdini alias Bence a Barátok Közt-ből alias David Merlini produkciójáról. Ellenben végighallgathattam a Yonderboi Quintett(2) majd egy órás altatását. Mivel az átállás majd 40 perc késést okozott, előbb megvacsoráztam és utána próbáltam fotózni a koncertet (több-kevesebb sikerrel). Sajnos ezután elkellet jönnöm, de maradt kinn egy kameránk, Sven Fäth-et és Flipper Öcsit rögzíteni.
Adalékok a NYPA fellépőjéről: igénytelen nemet house, mindenki szintetikus tekintetett vetett, aljanépe music, kevert de inkább MC-zett.

Napi legek:

A legközvetlenebb zenekar: Faithless.
A nap koncertje: Freestylers.
A nap alvása: Yonderboi alatt.
A nap zárása: Bezárták a katapultot biztonsági hiányosságok miatt.
A nap átverése: fotózni a Faithless-t a sajtótájékoztatón 4 számot mondtak. de kettőt engedtek (és akkor sem voltak rendesen bevilágítva)

12> 0806: Sok jó koncert kis helyen is elfér
Így a hetedik nap elején, amikor már az izomláztól alig bírok lábra állni és a fáradtságtól szivacsosodik az agyam, próbálok visszaemlékezni a tegnapi napra. Az Incognito(4) acid-jazzére emlékszem, és arra hogy nagyon jól szólt, csak alig volt nézőjük. Aztán a Másfélre(5) emlékszem, és tökéletes hangzásra. A Sas Szemű Cseresznye - Eagle-Eye Cherry(4) koncertjét csak félig tudtam megnézni, mert inkább a Guano Apes kérdezz - felelek játékán vettem részt. Mint megtudtuk Sandra szóló projectre készül, és az év elején boltokba került Apocalypica-val közös felvételt eddig csak egyszer adták elő élőben. Afiúk hozták a szokott lökött formájukat, így elég vidámra sikeredett a konferencia. Visszaérve épp az Anima Sound System (5) csapott a húrok, billentyűk és sípok közé. Mivel őket láttam már párszor inkább a BEE kalandpark felé vetem az utam, és megnéztem az egyetlen megmaradt attrakciót, a lebegést. Gyors vacsora után a Guano Apes(5*) másfélórás zúzása következet. Nem maradhatott ki egyik slágerük sem. Az Open your eyes már az elején lement, de halhattuk még a Don"t speach-et, az egykori Alphaville nótát a Big in Japan-t, és a legvégén a zenekar eddigi legnagyobb slágerét a Lords of the Boards-ot is, amely alatt az ugrálás olyan mértéket öltött, hogy a földrengéskutató intézetben kimozdultak a szeizmográfok. Levezetésként Almási Enikő(4) enyhe nézőszám melletti műsorát, és a Crystal(5) freestyle koncertjét (teletűzdelve Corrs nótákkal) néztem meg.

A nap koncertje: Guano Apes
A nap meglepetése: Eagle-Eye Cherry-re milyen sokan voltak kíváncsiak.
A legjobban hangzó koncert: Másfél
A nap alvása: 4 óra

13> 0807: Végnap
A korai kiérkezést gátolta, az a tény hogy a pizzás késett a kiszállítással. Így csak a Zdob şi Zdub(3) közepétől hallgattam a népzenét a rockkal ötvöző moldovai srácok játékát. Hobo(4) hozta a formáját, de ellentétben az EFOTT -os a koncertjével itt inkább népszerű, rockosabb dalaiból adott elő néhányat. Az Ash(4) szerencsére(?) 20 perc késéssel kezdődött, így a Placebo sajtótájékoztatójáról sem maradtam le. Az újságírók megszeppenve álltak és alig mertek kérdezni. Visszatérve az Ash-hez végéhez érve a sziget újra a rockzene szigete lett, mert az előző napok programjai alapján kezdtem azt hinni, hogy egy óriási diszkó lett a hajdanán rock fesztiválnak induló esemény. A következő és egyben utolsó magyar előadó a nagyszínpadon Sub Bass Monster(3) volt. Műsorát már láttam Fesztergomban a Wanted fesztiválon, így most sem okozott semmilyen meglepetést. Kivéve talán azt, hogy Tovább is van mondjam még?- c. albuma a ami napon lett aranylemez. Félórás csúszással a meghirdetetthez képest az utolsó aktusra került sor a nagyszínpadnál. A brit svéd és amerikai tagokból álló Placebo(5) meglehetősen lassan felfutó koncertje végül is feltette a koronát az idei Pepsi Sziget Festival-ra. Brian Molko a frontember a vége előtt azonban kifejtette a véleményét Tarlós Istvánról és az elhíresült szerződésről. Gondolom nem véletlenül játszották el az Everybody Gay (mindenki meleg) című nótát. A beolvasás (I think he is a homofobic dick - fordítást nem mellékelünk) után még 2 szám ment le, és egy évre újra elsötétült a nagyszínpad. A napomat a NEO esztrádjával zártam, ahol is kellemes meglepetésként tapasztaltam, hogy újra játszották a nagy sikert hozó Presuaders feldolgozást.

Utolsó legek
A nap koncertje: Placebo
A nap vicce: Torgyán József a VIP részlegen átvonulva Zöld ingben és Fehér nadrágban.
A nap beszólása: Placebo
A legideálisabb popsztár öltözék díja: Milkovics Mátyás (Neo)
A nap zárása: Kapuk bezárása holnap.