2024.03.19.
PEPSI SZIGET

 

AJÁNLATAINK

 

NEW YORK A SZIGETEN

A tavalyi Pepsi Sziget Fesztivál egyik szenzációja volt - amely nélkül a Sziget már nem lenne teljes - a központi helyen felállított gigantikus high-tech dance sátor, melynek idén New York Party Aréna a neve. A hagyományokhoz híven a rendezők a legnagyobb neveknek számító DJ-ket hívták meg a 2001-es szigeti bulira. Az idei party program és a külsőségek színvonala közelítenek a nemzetközi porondon a brit Creamfields, Homelands, vagy a berlini Love Parade hasonló programjaihoz. Az idei Aréna vendége lesz többek között a Way Out West, CJ Bolland, David Morales, Fabio & Grooverider.


Way Out West
Nick Warren és Jodi Wisternoff alkotja az angol progresszív előadók úttörőjeként számon tartott Way Out West formációt. A csapat megalakulásakor már mindketten komoly zenei múlttal rendelkeztek. Nick a nyolcvanas évek elejétől különböző zenekarokban játszott, majd az évtized második felében, mint DJ is bemutatkozott. Bristol-ba költözése után a város klubjaiban lépett fel, ahol felfigyelt rá az épp DJ-t kereső Massive Attack. Nick akkori stílusa teljesen lenyűgözte a Massive tagokat, ezért azonnal szerződtették küszöbönálló turnéjukhoz. Több év gyümölcsöző munka után elváltak útjaik, ez Nick számára teljesen új lehetőségeket teremtett. Egyre népszerűbb lemezlovassá vált, Bristol klubjai után már a legendás Cream házigazdájaként üdvözölhették. Jodi, aki majd tíz évvel fiatalabb társánál hip hop-pal indított. Már kisgyerekként kapcsoltba került a zenével, miután egyszer az édesapja nem talált megfelelő baby sitter-t, ezért inkább magával vitte kisfiát egy Massive Attack koncertre. Mindez azt eredményezte a tini Jodi-nál, hogy sorra alapította kisiskolás zenei projektjeit. Az idő múlásával mindketten közelebb kerültek az egyre nagyobb teret hódító progresszív tánczenéhez, és 1993-as megismerkedésük után megalapították közös csapatukat Way Out West néven. Kettejük ízlésvilágának keveredéséből olyan darabok születtek, amelyekben nagy lehetőséget látott a szakma, ezért azonnal lemezszerződéshez jutottak a Deconstruction Records-nál. Ajare és Gift című sikereik után 1997-ben jelent meg első albumuk. Közben Nick több mixlemezt is kiadott a Global Underground égisze alatt (egyet Budapest alcímmel), valamint a Back To Mine sorozatban.
Első lemezükkel egyfajta stílust teremtettek, melyben a breakbeat alapokra helyezett progresszív hangzás dominált. Ennek köszönhetően rengeteg remixfelkérést kaptak, melyből számos Way Out West átdolgozás óriási sikert aratott. Egyedi hangzásuknak több követője is akadt, ezért úgy döntöttek, hogy soron következő albumuknál legfontosabb szempontként egy újabb zenei stílus kialakítását tűzik ki. Ez sikerült is, hiszen a megjelent kislemezek (The Fall, UB Devoid, Intensify) mind nagy sikert arattak. Szomorkodni maximum azért lehet okunk, mert kiadóváltás miatt csúszik a lemez piacra kerülésének dátuma.

CJ Bolland
CJ Bolland angol származású belga lemezlovas, aki fiatal kora ellenére hatalmas szakmai múlttal rendelkezik. Pályája klasszikusnak mondható: Fiatalon lemezgyűjtéssel kezdte, majd barátjával alapított bandájában zeneírással folytatta. E tevékenységét egészen 1988-tól űzi folyamatosan, ezért valóban tapasztalt zenésznek számít. Igazi áttörés a '90-es évek elején érte, amikor sikerült kiadói szerződéshez jutnia. Az elkövetkező években számos újdonsággal állt a hallgatók elé, növelve egyébként sem kis népszerűségét, melynek köszönhetően a későbbiekben Prodigy, Orbital és Tori Amos maxikat remixelhetett. 1996-ban jelentette meg The Analog Theatre című nagylemezét, melyről a szakma csak szuperlatívuszokban volt hajlandó megemlékezni. Ezt az albumot harangozta be a Sugar Is Sweeter című kislemez, ami hazánk klubjaiban is óriásit robbantott. Az átütő sikersorozat után CJ lemezlovas karrierje hatalmas startot vett és azóta is szárnyal, mint Belgium exkluzív techno exportja.

David Morales
A new york-i house zene királyának kikiáltott David Morales méltán foglal helyet a szcéna legendás alakjait tömörítő DJ elitben. Sikereit fantasztikus remixeinek köszönheti, melyről Jamiroquai, Mariah Carey és a U2 egyaránt ódákat tudna mesélni. A szakma iránti elhivatottsága óriási, ám mégsem tekinti magát a klasszikus értelemben vett DJ-nek: "Amikor azt mondom: nem vagyok igazi DJ; nem arról van szó, hogy ne tudnék szívből zenélni. Azért játszom le a kedvenc lemezeim, mert imádom, amikor a közönség részese lehet a zeneszeretetemnek. A DJ-zés számomra azt jelenti, hogy nyújtani kell valamit a közönségnek. Ez a tény még a mai napig lázba hoz."
David gyökerei erősen kötődnek New York-hoz, az első DJ-k közt volt, aki house muzsikával kezdett foglalkozni. 1985 óta a tengerentúli mozgalom élenjáró alakja, kiadott lemezei és saját kiadója mára meghatározóvá vált. A legnagyobb sikereit azonban mégis remixeinek köszönheti, erről a bezsebelt két Grammy díj és a többszörös Év Remixere státusz is tanúskodik.

Fabio & Grooverider
A duó először 1987-ben találkozott egy kalózrádióban, ahol a mai élvonalból több, akkor még fiatal, reménybeli tehetség dolgozott. Fabio volt a funk és soul felelős, Grooverider pedig a hip hop ütemeket csempészte kettejük show-jába. Az acid house stílus megjelenésével egyszerre indult DJ pályafutásuk és a kor sajátosságaként hatalmas rave-eken, óriási tömegek előtt játszhattak. Nevük - mint a detroit-i új hangzás (house) képviselői - hamar bekerült a köztudatba. Folyamatosan ügyeltek nagy erényükre, amely abból állt, hogy rendszerint legalább egy lépéssel pályatársaik előtt járjanak. Ez sikerült '89-ben, amikor a techno alapjait fektették le, majd '91-ben is, amikor a Rage klubest keretein belül meghonosították Angliában a breakbeat-et. Ettől a ponttól kezdve egészen máig a tört ritmusok fő zászlóvivőivé váltak szerte a világon. Rádióműsorukban és szettjeikben a jungle, a drum 'n' bass és az új irányzatok bemutatására fektetnek hangsúlyt.